22 april 2007

Ännu en vecka till ända...

...har årets svenska album redan släppts? Enligt min smak är det ganska troligt. Sahara Hotnights, "What If Leaving Is A Loving Thing" är grymt bra, se annat inlägg för mer info.

...presidentval i Frankrike idag, intressant att följa.

...reflekterar över hur mycket det skrivs och debatteras i media huruvida och på vilket sätt som de etablerade riksdagspartierna ska ta debatt med Sverigedemokraterna. Mona Sahlin gav sig in i en TV-debatt med Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson i veckan, vilket tydligen har lett till interna diskussioner hos Socialdemokraterna rörande om det var rätt av partiledare Sahlin att ställa upp i en sådan debatt. Fortsättning lär följa.

...två svenska idrottsepoker ser slutet? Jo, det känns inte helt orealistiskt att det är på det sättet. Annika Sörenstam har problem med ryggen och skadan går tydligen inte att operera, vilket leder till att den nuvarande världsettan inte kommer att spela lika många tävlingar i år. Dessutom pratar Annika i termer av att motivationen inte är lika stark nu som tidigare, vilket i sig kanske är förståeligt. Hur som helst så har jag svårt att se Annika spela som nummer 20 i världen, hon känns som en "allt eller inget"-typ för mig, vilket får mig att ana att slutet på den otroliga, fantastiska, makalösa golfkarriären kanske närmar sig. Det är med tårar i ögonen som jag inser detta. Fråga: "Kommer du till Halmstad och Solheim Cup i september, Annika? Jag har biljett til lördagens spel..."

...Peter Forsberg är den andra epoken som jag tänker på. Nashville fick respass omedelbart i NHL-slutspelet och Forsberg har uttryckt osäkerhet om det blir spel överhuvudtaget under nästa säsong. Det skulle känns mycket konstigt om Forsberg inte längre är med i hockeycirkusen, men med tanke på alla skador och allt stryk som Peter har fått genom åren, så skulle det samtidigt till viss del vara förståeligt. Återstår att se hur det blir...

...bara tre (!) veckor kvar till Göteborgsvarvet, ska bli en spännande upplevelse!

Inga kommentarer: