09 januari 2008

"Rätt låt vann"...

...brukar det ju heta. Men på kvällens Grammisgala vet jag inte om jag kan säga att "rätt låt vann", eller att rätt artister vann i samtliga kategorier. Jag vet att det finns många fans av Kent, men jag tillhör inte ett av dem och jag hoppades verkligen att Sahara Hotnights skulle få pris för årets grupp eller årets album istället för just Kent, men icke.... Jag tycker definitivt att de coola tjejerna i Hotnights var värda en grammy ....eller flera förresten! Hoppas att de får lite revansch på Rockbjörnen- och P3 Guld-utdelningen. Och hur kunde Salem Al Fakir vinna fyra Grammis? Stort grattis till Säkert! (Annika Norlin) som tog hem två grammis, välförtjänt!

Slutligen...

- Kan inte låta bli att kommentera ....sannolikt till min goda musik-kompis Mats stora förtret ....att årets låt blev Lars Winnerbäck / Miss Li – "Om du lämnade mig nu".

- Little Steven vann väl i kategorin årets coolaste artist?!

- Carl Bildts kostym kommenterar jag inte...

Inga kommentarer: