02 januari 2008

2007 års bästa låtar

....är enligt min mening:

1. Bruce Springsteen, "Radio Nowhere"
2. Lars Winnerbäck med Miss Li, "Om Du Lämnade Mig Nu"
3. The Ark, "Absolutely No Decorum"
4. The Killers, "When We Were Young"
5. Sahara Hotnights, "Salty Lips"
6. Manic Street Preachers & Nina Persson, "Your Love Alone Is Not Enough"
7. Säkert!, "Allt Som Är Ditt"
8. Timo Räisänen, "Sweet Marie"
9. Shout Out Louds, "Tonight I Have To Leave It"
10. Rihanna feat. Jay-Z, "Umbrella"

...och därmed är mina årsbästalistor avslutade för denna gång. Nu ser jag fram emot ett fantastiskt musikår 2008 med bl a ett helt gäng bokade Springsteen-konserter i sommar, säger bara Hamburg, Milano, Helsingfors, 2 x Ullevi och Barcelona .....hoppas även att få biljett till Köpenhamn och några Bruce-spelningar i staterna! Dessutom lär jag se Lars Winnerbäck på Mölleplatsen i Malmö i juli. Utöver det h-o-p-p-a-s jag att året kommer att innehålla följande:

- En höstturné med Lundell.
- Ett nytt Sverigebesök från The Dixie Chicks (please girls, det är dags igen)!
- Ett nytt Sverigebesök från Gretchen Peters!
- Sverigebesök från Allison Moorer, Kasey Chambers, Kathleen Edwards, Chris Knight, Emmylou Harris, Sheryl Crow, Patty Griffin.
- Ska jag behöva ge upp hoppet om att Tom Petty & The Heartbreakers någon ska besöka våra breddgrader?!
- Peter LeMarc gör en spelning även i södra Sverige, även om han i dagens Aftonbladet inte verkade vara inne på det spåret...
- Ett nytt fantastiskt album med The Cardigans, fast Nina P är väl upptagen med andra projekt...

Inga kommentarer: