25 mars 2007

Orsaker till musikalisk extas just nu ...den 25 mars 2007

  1. Gretchen Peters, "Sunday Morning" / "Ghost" - Smakprov från min absoluta favorittjejs kommande album ...ger mig höga förväntningar på albumet! Speciellt "Ghost" är magiskt vacker ...rysningar. Efter det kommande albumsläppet så tycker jag att det är dags att besöka Sverige igen, Gretchen! Senast var ju 2001…(Spår) [Ny]
  2. "Goodbye" - Varje gång jag på nytt hör denna låt så inser jag hur makalöst bra den är. Hörde den med Patty Griffin i veckan, det är hon som ligger bakom mästerverket ...dock tycker jag att den är ännu lite bättre med Martina McBride, beroende på hennes fantastiska röst! (Spår) [Ny]
  3. Lucinda Williams, "West" - Fick denna efterlängtade platta levererad under den gångna veckan ...och den är så mycket Lucinda som hennes plattor kan vara ...och den är bra! Jämn nivå med "Come On" som bästa spår. Som helhet når plattan dock inte riktigt upp till Lucinda's bästa. (Album) [Ny]
  4. Patty Griffin, "Children Running Through" - I sina bästa stunder skriver Patty helt fantastiska låtar och det finns några på den här plattan, som helhet finns det dock bättre album med Patty i mina öron. Fundering; när kommer du tillbaka till Sverige, Patty? Jag väntar... (Album) [Ny]
  5. Thea Gilmore, "Mainstream" - Upptäckte denna låt via en konsert- / musikkompis och gillar den skarpt! Ska definitivt forska i vad Thea mer har presterat i musikväg... (Spår) [2]
  6. The Ark, "Absolutely No Decorum" - Visst, deras schlagervinnare svänger, men den här låten är bättre! Hur ofta sjungs det om "decorum"? Förmodligen rätt sällan... (Spår) [3]
  7. "Så ska det låta" - Sara Löfgren var suverän för några veckor sedan, nu var det Jessica Anderssons tur att dominera. Det är en lysande omgång av detta program! (Musik på TV) [8]
  8. Bruce Springsteen, "Further On Up The Road", "The Ghost Of Tom Joad" och "The River" - Live med Seeger Sessions Band på Globen den 30 okt, 2006. Fantastiskt bra, ger fortfarande rysningar när jag lyssnar på dessa versioner ...och att vara på plats var helt magiskt! (Spår) [1]
  9. Sahara Hotnights, "Cheek To Cheek" - Mina favoritrocktjejer är tillbaka ...och det med besked. Låten växer för varje lyssning och jag ser fram emot KB i Malmö i maj. (Singel) [4]
  10. Konsertvåren - Har Lisa Miskovsky (akustiskt), Maria McKee (!) och Sahara Hotnights inbokade hittills ...kan lätt fyllas på med mer ...t ex med The Sounds på KB i Malmö. (Konsert) [7]

Inga kommentarer: