18 mars 2007

Orsaker till musikalisk extas just nu...

  1. Bruce Springsteen, "Further On Up The Road", "The Ghost Of Tom Joad" och "The River" - Live med Seeger Sessions Band på Globen den 30 okt, 2006. Fantastiskt bra, ger fortfarande rysningar när jag lyssnar på dessa versioner ...och att vara på plats var helt magiskt! (Spår)
  2. Thea Gilmore, "Mainstream" - Upptäckte denna låt via en konsert- / musikkompis och gillar den skarpt! Ska definitivt forska i vad Thea mer har presterat i musikväg... (Spår)
  3. The Ark, "Absolutely No Decorum" - Visst, deras schlagervinnare svänger, men den här låten är bättre! Hur ofta sjungs det om "decorum"? Förmodligen rätt sällan... (Spår)
  4. Sahara Hotnights, "Cheek To Cheek" - Mina favoritrocktjejer är tillbaka ...och det med besked. Låten växer för varje lyssning och jag ser fram emot KB i Malmö i maj. (Singel)
  5. Säkert!, "Någon gång måste du bli själv" - Jag gillade när Annika Norlin gjorde Hello Saferide och jag gillar även Säkert!. Mycket träffsäker text i denna låt! (Spår)
  6. The Sounds, "Dying To Say This To You" - Detta album hittade jag sent, jag vet ...men icke desto mindre är det mycket bra! Maja i toppform och det finns flera lysande låtar... (Album)
  7. Konsertvåren - Har Lisa Miskovsky (akustiskt), Maria McKee (!) och Sahara Hotnights inbokade hittills ...kan lätt fyllas på med mer ...t ex med The Sounds på KB i Malmö. (Konsert)
  8. Sara Löfgren i "Så ska det låta" - Hon är lika suverän och dominerar varje gång som hon deltar i programmet ...och hon verkar älska det! (Musik på TV)
  9. Tomas Andersson Wij, "Evighet" - Lysande version av Carolas schlagerdänga ...det blev som en helt ny låt ...och så vackert! (Spår)
  10. Martha Reeves, "Wild Night" - Gammal låt som återuppväcktes för mig när jag hörde den i rockig version med ett svensk After Ski-band i Bad Gastein. Fantastisk låt! (Spår)

Inga kommentarer: