13 mars 2007

Några sportfunderingar...

...kan inte låta bli att imponeras av Henke Larsson, detta fenomen! Under hans tid i Celtic så hävdade många att han var så bra p g a att han spelade i en dålig liga, vilket han tydligt motbevisade i internationella matcher med Celtic samt med landslaget. När han sedan värvades av Barcelona och spelade lysande där så tystades de som eventuellt fortfarande tvivlade. Efter en lysande avslutning i Barca så valde Henke att flytta hem till HIF och många (inklusive jag!) tänkte att nu kommer hans spelstandard att sjunka. Men efter en lite trög start i HIF-tröjan så visade han så småningom sin storhet. När sedan beskedet kom att han skulle spela en sejour i Manchester United så slog det ner som en bomb. Men vilken prestation han har gjort där! Kommentarer är egentligen överflödiga, men grymt stort! Att han sedan väljer att flytta hem enligt ursprunglig överenskommelse istället för att stanna kvar i Man Utd säsongen ut, visar på något sätt vilken stor människa Henke är. Respekt, verkligen!

...mitt hockeylag, Färjestad, är klart för semi efter fyra raka mot Mora. Imponerande! Men som bortskämt FBK-fan så är man ju inte nöjd förrän kapten Jönsson på nytt höjer SM-bucklan. Spännande fortsättning följer...

...konstaterar att ingen ville möta Luleå och Linköping fick då den tveksamma äran att ta sig an Renberg & Co ...och då vinner Linköping matchserien med 4-0! Idag kom beskedet att tränare Lener i Luleå är ett avslutat kapitel för denna gång.

...underbarnet Messi i Barcelona gör tre mål mot Real Madrid, stort!

...Zlatan fortsätter att imponera på mig!

...Annika Sörenstam inleder med andraplats (förlust efter särspel), vågar man hoppas på en bättre säsong nu än 2006? Bortskämd med Annika-framgångar som man är...

...Allsvenskan i fotboll närmar sig och jag är lite lätt orolig för mitt kära Blåvitt. Mattias Bjärsmyr halssjuk, Thomas Olsson känningar i ett lår, Pontus Wernbloom har precis börjar träna hårt efter knäskada, Jakob Johansson ont i en vad, Marcus Berg och Adam Johansson har knäproblem, George Mourad nyopererad ...skadelistan är låååång. Men jag är ändå spänd på vad de nya tränarna Stefan Rehn och Jonas Olsson kan uträtta. Roligare fotboll hoppas jag i alla fall på! Annars tror jag att Helsingborgs IF kommer att bli hyperfarliga i årets allsvenska.

...Thomas Dennerby testar nytt spelsystem i tjejlandslaget, intressant och spännande! Instämmer med Anna Pohjanen från Sportspegeln i söndags; när ska Lagerbäck våga något?!

1 kommentar:

Mats sa...

Och på tal om Pohjanen: http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1022095,00.html