18 februari 2008

Jaha...

Så har en dryg vecka passerat utan att jag har skrivit här. Det finns många skäl till det, men de tänker jag inte orda om här.

I den amerikanska presidentkandidatcirkusen så fortsätter medvinden att blåsa för Barack Obama. Det börjar se svårt ut för Hillary. I dagens Sydsvenskan så skriver Lars Jonung, professor i nationalekonomi, att det var kronans fall i november 1992 som räddade Sverige ur krisen. Alltså inte Göran Perssons budgetsanering 1995-1997. Intressant och nog sant!

Jag såg en riktig "feel good"-film i lördags. "Se upp för dårarna", som ju var Helena Bergströms regidebut. Riktigt bra film! Jag vet att jag är lite sent på det, men det blev aldrig av att se den på bio när den gick där. Schlagerspektaklet fortsätter, Sanna Nielsen var bäst i lördags!

Sportens värld då ......stort grattis till Annika Sörenstam som tog hem sin 70:e seger på LPGA-touren. Welcome back, Annika! Enligt SVT Sport så är chansen nu minimal för att det ska bli något spel för Foppa i hockeyn den här säsongen. Trist, men inte helt oväntat. Skidskytte-VM i Östersund var en succé rent publikmässigt, men för det svenska laget var succén ganska avlägsen. Bara att komma igen! Liverpool åkte ur FA-cupen mot Barnsley ....men hallå!! Hur länge ska coach Benitez få vara kvar? Färjestad förlorar hemma mot Skellefteå....men hallå igen!! Inför nästa säsong måste den stora generationsväxlingen ske och det är dags att släppa fram nya spelare och låta de gamla vila eller få andra sysslor inom klubben. Sånt brukar ju Färjestad vara bra på. Dessutom tror jag att tränaren i FBK-båset nästa år heter Perra Johnsson ......just det, han som tog laget till SM-guld för ett par år sedan och som för tillfället står i Skellefteås bås. Marcus Berg fortsätter att göra succé i Groningen, ni kommer väl ihåg vilken klubb han spelade i tidigare? Just det, de svenska mästarna IFK Göteborg!

1 kommentar:

S sa...

Precis! Perra som jobbat som brandmästare på brandkåren och var min favvobrandmästare när jag gjorde praktik där :-)
/lillnina