19 maj 2007

Några funderingar...

...Göteborgsvarvet var en upplevelse, verkligen! Stor folkfest med människor, musik och glada tillrop längs hela den 2.1 mil långa sträckan. Eftersom jag startade i sista startgrupp så hade jag blivit förvarnad om, och räknat med att det skulle bli trångt ...och det var bara förnamnet! Det var "slalomåkning" mellan löpare längs H-E-L-A sträckan, ända in i mål och det hade jag inte väntat mig. Gick i mål på tiden 1:43 på mycket trötta ben. Får väl se om jag återvänder till nästa års lopp, men det är inte helt otroligt...

...statsminister Fredrik Reinfeldt har varit på USA-besök under den gångna veckan. Han träffade bl a George W. Bush, den demokratiske talmannen Nancy Pelosi och Arnold Schwarzenegger (!), tala om brokig blandning av männsikor. Tror att det är klokt att initiera kontakt med representanter även för Demokraterna eftersom det är mycket troligt att de innehar presidentposten efter nästa väl.

...spelade min första 18-hålsgolfrunda igår. Det gick faktiskt efter omständigheterna ganska bra och framför allt var det trevligt och kul!

...TV4 lägger ner "Förkväll", någon som är förvånad?!

...IFK Göteborg har visat stabil form på sistone, nu väntar Elfsborg på tisdag, blir intressant.

...snart släpps Stieg Larssons tredje bok om Lisbeth Salander & Co. Sällan har jag sett fram emot en bok så mycket.