04 januari 2009

2008 års bästa låtar

1. Kathleen Edwards, "Alicia Ross" - jag vet inte hur många gånger som jag har kört denna fantastiska låt på repeat. Lyssna på texten!

2. Frida Hyvönen, "Dirty Dancing" - ännu en underbar text!

3. Taylor Swift, "Should've Said No" - cool tjej och bra låt!

4. Amanda Jenssen, "For The Sun" - på tal om cool tjej då...

5. Bruce Springsteen, "My Lucky Day" - låt som lovar gott inför albumsläppet i slutet av januari.

6. Hello Saferide, "Lund" - Annika Norlin skriver nästan alltid oerhört bra texter, denna gång om min hemstad.

7. Mitt Piano, "Små Små Steg" - Min syster kallade detta för "tonårsmusik" och min vän Mats sa "gymnasieflickepoesi". Båda har rätt, men jag gillar det ändå.

8. Glasvegas, "Geraldine" - många höjer gruppen och låten till skyarna. SÅ bra tycker jag inte det är, men visst är det bra.

9. Ulf Lundell, "Hitza Hitz" - så här vill jag att Lundell ska låta.

10. Amy MacDonald, "This Is The Life" - mm, bra låt!

Inga kommentarer: