10 juni 2007

Några funderingar...

...Sverige - Island 5 - 0 är ingen skräll för mig. Men Allbäcks andra mål är nog bland det absolut märkligaste som jag har sett inom fotbollen!

...Anaheim tog hem Stanley Cup, grattis till Samuel Påhlsson, Selänne & Co!

...oerhört tragiskt med speedway-föraren Kenny Olsson.

...nu när Annika Sörenstam inte har chansen att vinna årets andra major så hoppas jag på min favorit Suzann Petersen.

...speaking of golf så har jag själv kommit igång med spelet igen efter ett uppehål på ca ett och ett halvt år. Mitt spel är som väntat, alltså ojämnt! Men det är kul igen, vilket är det viktigaste för mig just nu.

...det senaste numret av den alltid så läsvärda Veckans Affärer var formidabelt bra! Jag syftar alltså i det här fallet på papperstidningen, även om tidningens samarbete med TV4 via http://ekonominyheterna.se/ också är bra. Cecilia Aronssons artikelserie från USA var lysande! Ett citat som fastnade hos mig är hämtat ur Cecilias intervju med Mats Lederhausen, där Mats i ett sammanhang uttalar "Mina vänstervridna vänner prenumererade på lösningar som ofta ledde till impotens och totalt haveri. Varför är det så att de som har mest medkänsla och vill göra gott för världen sällan åstadkommer några uthålliga förbättringar? Och varför tänker de som är effektiva mest på sig själva?" Intressant och tänkvärt tycker jag!

...ikväll börjar SVT köra repriser av två bra SVT-produktioner. Det intressanta "Musikministeriet" och lysande "Världens modernaste land" med Fredrik Lindström. Se den om ni missade den förra gången!

...vilket väder vi har haft under de senaste dagarna!

Inga kommentarer: